Hónap tervezője: Ille-Olla

Valentin-nap, bálok, partyk, és tavaszvárás ezerrel: ez a február. Éhezünk a napfényre, a D-vitaminra és (szó szerint) a tavaszi zöldségekre-gyümölcsökre, a szemünk pedig éhezik a minél több színre.

Februári „Hónap tervezője”-márkánk nem is lehetett volna más, mint a színimádó Ille-Olla.

 

„Egy csodás, színes világban élünk, aminek igazi színeit az emberek sokfélesége adja. Ennek a „színességnek” és egyediségnek egyik kifejezési módja az öltözködés.”-vallja Illéssy Lenke, az Ille-Olla márka alapítója.

A márka vagány, karakteres (általában két)színű, geometrikus szabású kabátjai messziről felismerhetők a játszótéren, iskolai focimeccseken, vagy akár a gimnazista lányok gardróbjában, hiszen az Ille-Olla rajongótábora (a 14 éves hölgyektől a 74 éves örökifjú divatimádókig) hatalmas.

Lenke 2009-ben, egy hosszabb finnországi tartózkodást és skandináv inspirációt követően alapította meg márkáját, amelyet 2012 és 2020 között ikertestvérével, Illéssy Katával együtt menedzselt.

A márka tervezője Lenke. A lányok közül gyerekkorukban inkább Kata volt divatrajongó, Lenke pedig lelkésznek (!) készült, mígnem a dédmama a lábbal hajtós Singer varrógépen megtanította varrni. Attól kezdve nem volt megállás.

Az Ille-Olla története pedig egy vállra terített ruhaanyaggal kezdődött, ahogy Lenke meséli: „magamra terítettem egy anyagot és elkezdtem vele kísérletezni, így lett belőle kabát. A testvérem is kért ugyanilyet, aztán a barátnőim is”.

Jelenleg összesen 4 fő (plusz varrónők) dolgozik a branden, köztük a lányok unokatestvére, Illéssy Dóri is. Az Ille-Olla név is a lányok családi nevéből és az „olla” finn létigéből ered.

A design a skandináv funkcionalitást dobja fel játékossággal, egyszerre sikkes és praktikus, modern és időtálló vonalat eredményezve. Esztétikum, letisztult vonalvezetés, élénk színek, geometrikus kontrasztok: az Ille-Olla életérzés trendek helyett a valódi nőt jeleníti meg, aki felszabadult, életvidám és elfogadó.

A ruhák 100 %ban Magyarországon készülnek. Anyagválasztásnál a lányok mindig előnyben részesítik a természetes anyagokat, mint például a pamut, viszkóz, vagy a gyapjú. És (bár ő szintetikus kivételként erősíti a szabályt), nagy kedvenc a víz- és szélálló, légáteresztő soft shell anyag. Egyes kabátokhoz kismama- és babahordozó betétet is készítenek.

A márka kedvelői divattudatos, deisgnra érzékeny nők: kismamák, vagány üzletasszonyok, sportos fashionisták, akiknek fontos érték az önkifejezés és a praktikum.

Sőt, nem „csak” a felszabadult, határozott és alkotni szerető nők kedvelik a márka darabjait, hanem a szakma is számos díjjal jutalmazta Lenkéék újításait (például a soft shell anyagot), amelyek közül néhány, mint például az Év Fiatal Vállalkozója díj nem a divatszakmától, hanem az üzleti világból érkezett. Lenke pedig szerepelt már „Magyarország 50 legtehetségesebb fiatalja” között, nyert Kozma Lajos ösztöndíjat, vagy éppen a Magyar Formatervezési Díj különdíját. De a Gombold újra! versenyen is a legjobbak között szerepelt az Ille-Olla, a riói Olimpiai Játékokon pedig a Magyar Ház formaruháit készíthette el a tehetséges tervező.

A rengeteg szakmai és üzleti siker (és az esélyegyenlőség) motiválta a lányokat, hogy a vásárlói igények alapján férfi kollekció is készüljön az ikonikus kabátokból és ruhákból. Mivel a férfiak sokkal inkább figyelnek a részletekre, ezért a márka stílusjegyei: az asszimmetrikus záródás, szűkítések és álló gallér a férfikollekcióban is megjelennek, még a női daraboknál is részlethangsúlyosabban.

A Várkert Bazárban megtalálható showroom mellett viszonteladóknál is megtalálhatjuk a szépséges Ille-Ollákat, nem csak Magyarországon, hanem Németországban, Ausztriában, Olaszországban, sőt Japánban  is.

Lenke szerint a vásárlói tudatosság kérdésében az utóbbi években kis lépésekben elindult egy pozitív folyamat, de még mindig szükség lenne némi szemléletváltásra: „hogy fontos legyen a magyar vásárlónak, hogy magyar terméket vásárol, hogy közvetlen kapcsolata lehet a tervezővel, gyártóval, így tudja, hogy a termékért adott pénzével kit és milyen ügyet támogat. Illetve a designer oldalról, hogy a termékei megfelelő minőségűek legyenek, és a szolgáltatás után a vásárló jó szájízzel távozzon és örömöt okozzon neki a vásárlás és az, amit vásárolt. Mi erre törekszünk”.

Az Ille-Olla rajongói pedig kitűnő példák a fenti tudatosságra: amellett, hogy (ismét egy elnyert ösztöndíj jóvoltából) Lenke részletesen tanulmányozta a különböző női testalkatokat, ennek alapján pedig a következő női kollekció már tudatosan a különböző testalkatú hölgyek számára lesz előnyös, a vásárlók is magukévá tették ezt a tudatosságot, például a színek tekintetében (sokan már az első személyes találkozóra a saját színkártyájukkal érkeznek és később is aktívan részt vesznek a tervezés folyamatában).

Az Ille-Olla márka csodás története és robbanásszerű fejlődése mellett azon már meg sem lepődünk, hogy Lenke családanyai teendői mellett, 4 gyermek édesanyjaként vezeti szeretett márkáját és tervezi a szebbnél-szebb, színesebbnél-színesebb kabátokat.

Nagy örömünkre, ahogy 14 éve minden alkalommal, a február 13.-ai Wampon is találkozhatunk az Ille-Ollával és felpróbálhatjuk ikonikus darabjaikat, feltöltődhetünk némi színnel, és a lányok mosolygós és kedves, pozitív energiájával.

 

 


 

Partnereink