A hónap designere 2012 augusztusban

Brand
A NON+ Kiss Sarolta tervezőgrafikus-lakberendező divatmárkája. Előfutára a NosDesign volt, amit egy barátnőjével azért hoztak létre, mert megelégelték, hogy nem kapnak olyan ruhákat, amik igazán tetszenének nekik. Aztán különváltak, és Sarolta előrukkolt a NON+szal.

Kollekcióit egyszerű vonalak, kényelmes, vagány megoldások és visszafogott színvilág jellemzik. A NON+ ruhák legtöbbjén egy-egy grafikai elem, idézet jelenti az extra pluszt. A kollekciók darabjai egy téma, egy hangulat köré szerveződnek, a grafikák pedig szolidan hangsúlyozzák mindezt.

Ruháit limitált darabszámban készíti – persze csak miután felkutatta a megfelelő, jó minőségű anyagokat. Az egyedi darabokat egy hazai varrodában szabják-varrják kézzel. A mintákra és a ruhák fazonjára egyaránt jellemző a letisztultság és a kreativitás, és fontos szempont a hordhatóság, a lezserség, a stílusbeli merészség. Kiss Sarolta mottója: „A kevesebb több."

Bio
Eredetileg óvónő akart lenni, ezért el is végezte az óvónőképzőt, de aztán inkább ruhatervezésre adta a fejét. Előbb viszont grafikus és tipográfus lett, mostanában pedig lakberendez és időnként dekorál is. A ruhatervezést sosem tanulta, de tudja, mi az, ami tetszik neki; mi az, amit nem lehet kapni; és hogy hogyan valósíthatók meg az elképzelései. ”Mivel nálam ez abszolút önmegvalósítás, maximálisan kiélhetem magam, és azt csinálhatok benne, amit tényleg szeretnék.”

Kedvenc
Boris Bidjan Saberi divattervező

Idézet
„Mikor tervezek, akkor egy-egy darabon dolgozom, nem összeállításokban gondolkozom. Mivel egy bizonyos stílus tetszik, ezért ezek a külön megtervezett darabok is nagyon jól párosíthatóak egymással. (…) A spontaneitás egyébként is nagyon fontos része az életemnek.”
Interjú a hg.hu-nak

Visszajelzés
”Amikor pl. Olaszországból írnak mailt a vásárlók, hogy múlt héten a vásáron vettek tőlem valamit és annyira szeretik, hogy rendelnének többet is, az jó érzés...
- vagy amikor gyanútlanul megyek az utcán, és szemben jön velem egy lány, akin NON+ ruha van...
- vagy amikor a barátnőim nagy része NON+ban jár, akkor azt gondolom, hogy ezért jó csinálni. Ez tölt fel igazán energiával!”

Üzenet a ruhákon
A kollekcióin elhelyezett egy-egy üzenet mindig kicsit más irányba tereli magát a tervezést: „Ez inkább egy játék. Játék a ruhákkal, szavakkal, és ezeknek az összekapcsolódása az, amit szeretek. Fontos, hogy többet adjak a vásárlóknak egy egyszerű ruhánál. Olyan, mint egy titkos üzenet, amit valaki vagy ért, vagy nem. Aki érti, az megszereti, és visszajár újabb szavakért, vagy mondatokért.”

Az egyedi grafikák az adott időszakra vonatkozó gondolatvilágát jelenítik meg, azt, ami éppen leginkább foglalkoztatja. „Ez egyfajta önismeret is, és amikor másnál is célba talál egy mondat, azt jó látni.”

Törzs
Törzsvásárlói főleg a 15-40 éves korosztályból kerülnek ki: sportos lányok, akik szeretik a letisztult, egyszerű, de igényes kivitelezésű ruhákat. „Akiknek nem színkavalkád, csipke és motívumhegyek kellenek, hanem az egyszerűség megfűszerezve némi plusszal. A ruhán lévő mondat vagy egy szó, egy jel is elég ahhoz, hogy valakit megérintsen egy ruha.”

Inspiráció
A folyamat inspirálja, ami nap mint nap zajlik benne és körülötte: „Ahogy alakul a világ és mi magunk benne.”

Tervek
Saját bolt és külföldi terjeszkedés.

Web
http://nonplusz.hu